Elektronik Ticaret (e-ticaret) Nedir?
Elektronik ticaret veya e-ticaret, firmaların ve bireylerin internet üzerinden bir şeyler alıp satmalarını sağlayan bir iş modelidir. ANASEM EXPRESS ile dünyanın her yerine E-ticaret gönderilerinizi gönderebilirsiniz.
Ülkemizde özellikle son 5 yıllık süreçte çok önemli bir büyüme evresi geçiren e-ticaret, günden güne önemini artırmaktadır. E-ticaret, dünyanın herhangi bir yerinde ürün ve hizmetlerini satmak isteyen kişiler veya işletmeler ile dünyanın herhangi bir yerinde satışı yapılan ürünlere ihtiyacı olan müşterileri buluşturmaya yarayan muazzam bir ticaret şeklidir. E-ticaret siteleri sayesinde birçok firma yerel olarak büyümek yerine Global pazarda büyüme yoluna çok daha kolay bir şekilde gitmektedir. E-ticaret, aşağıdaki ana pazar segmentlerinin dördünde çalışır:
– Business to Business ( B2B )
– Business to Consumer ( B2C )
– Consumer to Consumer ( C2C )
– Consumer to Business ( C2B )
Business to Business ( B2B ) İşletmeler Arası
B2C işlemleri tüketicilerden ve haber medyasında daha fazla ilgi görürken, B2B işlemleri parasal yönden daha büyük bir hacmi temsil ediyor. Bu işlemler için her iki taraf da üreticiler, tüccarlar, perakendeciler ve benzerleri gibi işletmelerden oluşmaktadırlar.
Bu tür satışların çoğu otomatiktir. Örneğin; bir üretici, montaj işi için belirli bir parçaya ihtiyaç duyabilir. E-ticaretten önce, bir bireyin belirli bir süre içinde kaç parçaya ihtiyaç duyulacağını tahmin etmesi ve bu parçaları toplu olarak sipariş etmesi gerekir. Bu tür bir satın alma sistematik olarak otomatikleştirilebilir. Stoklar elektronik olarak takip edilir ve sayılar belirli bir noktanın altına düştüğünde hemen tedarikçiye sipariş verilir.
Sürecin otomatikleştirilebilen bir diğer kısmı da fiyat takibidir. Bazı ürünlerin fiyatları günden güne veya haftadan haftaya dalgalanabilir, bu nedenle fiyat belirli bir noktanın altına düştüğünde satın alma işlemi yapmak için bir sistem programlanabilir. Bu yaklaşım masrafları düşük tutmaya yardımcı olur.
Business to Consumer ( B2C ) İşletmeden Tüketiciye
B2C, bir işletme ile son tüketici arasındaki bir ticaret işlemini tanımlamak için kullanılır. Geleneksel olarak terim, mağazada alışveriş yapmak veya bir restoranda yemek yemek dahil olmak üzere ürünleri doğrudan tüketicilere satma sürecini ifade eder. Kısaca, çevrimiçi perakendeciler ve müşterileri arasındaki işlemleri açıklıyor.
B2C, her şeyden önce çok daha geniş kitlelere ulaşma imkânı sunar. Yerel olan mağazalar sanal mağazaları ile tüm dünyaya açılabilirler. Pazarlama maliyetlerini düşüren bir sistemdir. İnternette reklam yapmanın birçok yolu vardır.
Küçük firmalar da bu sistem sayesinde büyük firmaların sahip olduğu avantajlara sahip olur. Alışverişte mekân, zaman gibi zorunluluklar ortadan kalkar. Doğru stratejilerle kısa sürede çok tanınmak mümkün olur.
Ürün ve hizmet arayan herkese kolay ulaşma imkânı yaratılır. Müşteri istekleri ve talepleri yakından izlenebilir. Müşteri satın alma davranışları çok daha kolay analiz edilebilir. Taleplere göre ürün ve hizmet sunma şansı olur. Her şey çok daha kısa sürede ve çok daha hızlı şekilde gerçekleşir.
Consumer to Consumer ( C2C ) Tüketiciden Tüketiciye
C2C, müşterilerin genellikle çevrimiçi bir ortamda birbirleriyle ticaret yapabildikleri bir iş modelidir. C2C pazarlarının iki uygulaması, müzayedeler ve sınıflandırılmış reklamlardır. C2C pazarlaması, internetin ve eBay, Etsy ve Amazon gibi şirketlerin gelişiyle popülerliğini artırdı. Bu durum herkese sanal dünyada ticaret atılma şansı doğurdu.
C2C, bir müşterinin işlemi kolaylaştırmak için üçüncü taraf bir işi veya platformu kullanarak başka bir müşteriden mal satın aldığı bir pazar ortamını temsil eder. C2C şirketleri, e-ticaret teknolojisi ve paylaşım ekonomisi ile ortaya çıkan bir iş modeli türüdür.
Müşteriler, ürünler için rekabetten yararlanır ve genellikle başka yerlerde bulunması zor olan öğeleri bulur. Ayrıca, satıcılar için marjlar geleneksel fiyatlandırma yöntemlerinden daha yüksek olabilir çünkü perakendecilerin veya toptancıların bulunmaması nedeniyle minimum maliyet vardır. C2C sahaları kullanışlıdır çünkü gerçek mekânda faaliyet gösteren bir mağazayı ziyaret etmeye gerek yoktur. Satıcılar ürünlerini çevrimiçi olarak listeler ve alıcılar onlara gelir.
Consumer to Business ( C2B ) Tüketiciden İşletmeye
C2B, bir son kullanıcının veya tüketicinin, bir kuruluşun bir iş sürecini tamamlamak veya rekabet avantajı elde etmek için kullandığı bir ürün veya hizmeti ürettiği bir iş modelidir. C2B metodolojisi, bir işletmenin tüketici tüketimi için hizmetler ve ürünler ürettiği geleneksel işletmeden tüketiciye (B2C) modelini tamamen aktarır.
C2B yaklaşımı, web siteleri, bloglar, podcast’ler, videolar ve sosyal ağlar gibi farklı tüketici segmentlerinde tüketici tarafından oluşturulan popüler medya ve içeriğin büyümesinden gelişti.
C2B modelinde, bir tüketici bir işletmeye bir ürünü veya hizmeti tüketicinin web sitesinde veya blogunda pazarlamak için ücrete dayalı bir fırsat sunar. Bu tür bir ilişkide, bir web sitesi sahibine ürün veya hizmeti blog gönderileri, videolar veya podcast’ler aracılığıyla incelemesi için ödeme yapılır. Çoğu durumda, tüketicinin web sitesinde ücretli reklam alanı da mevcuttur.
ETGB (MİKRO İHRACAT)
ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi) İhracatta Posta ve Hızlı Kargo Taşıyıcılar tarafından elektronik ortamda düzenlenen bir beyandır. Yani daha basit bir deyişle 300 kg ve 15.000 Euro üst sınırlarına kadar, gümrük beyannamesi açılmadan ürünün resmi olarak çıkışını sağlayan alternatif bir gönderim çeşididir. Etgb, sektörde daha çok Mikro İhracat olarak telaffuz edilmektedir.
Mikro İhracatın (ETGB) Sağladığı Avantajlar Nelerdir?
Gümrük müşavirliği (beyanname) ve ardiye ücreti ödemenize gerek kalmaz.
Vekâletname gerektirmez.
Evrak işleriyle uğraşmayıp zamandan tasarruf etmenizi sağlar.
Gönderinizin KDV iadesini almanızı sağlar.
Mikro İhracat (ETGB) için Gerekli Belgeler Nelerdir?
Konşimento ve Proforma
Maliye onaylı Türkçe E-Arşiv fatura
Etgb Formu
Temsil yetki belgesi
Not : Her sayfada kaşe imza olmalıdır.
Mikro İhracat Süreci Nasıl İşler?
Çağrı kaydı verilirken gönderinin Mikro İhracat hizmetiyle ihraç edileceği gönderici tarafından belirtilir, Mikro İhracat Belgesi eksiksiz bir şekilde hazırlanır.
Evrakların asılları gönderiyi teslim alan kuryesine verilir.
Gönderiyi teslim alan ANASEM EXPRESS kuryesi, paketlere “İHRACAT” etiketi yapıştırarak bağlı olduğu operasyon merkezindeki sorumlulara ayrı olarak teslim eder.
Gönderi ertesi iş gününde gönderinin çıkacağı Havalimanı’na sevk edilerek ihracat antreposuna alınır.
Gönderi ihracat antreposuna alındığı gün ETGB verilir ve aynı akşam yurtdışı edilir.
ETGB beyan numarası, gönderi çıktıktan 2 hafta sonra müşteriye iletilir.
Mikro İhracat Gönderilerinize Ait KDV’yi Nasıl Geri Alabilirsiniz?
Gümrük Müdürlüğü tarafından elektronik ortamda onaylanan ve VEDOP (Vergi Daireleri Otomasyon Projesi) sistemine aktarılan ETGB’nin çıktısını vergi dairesine ibraz ederek KDV iadesi talebinde bulunabilirsiniz.
ETGB dökümünün çıktısı alınamadığı durumlarda, düzenlenen beyannameye ilişkin bilgileri içeren bir yazı tarafımızdan size sağlanır.
Bu yazı ve beyanname eki listeyle birlikte vergi dairesine ibraz ederek KDV iadesi talebinde bulunabilirsiniz.
Farklı soru ve talepleriniz için uzman ekiplerimizden destek alabilirsiniz.
Telefon: 0216 599 01 61
E-Posta: info@anasemkargo.com.tr
İletişim